DKV-agent Kempen Intermédiaire en assurances Agent lié Kevin Van Gansen | +32 (0)486/504103
Ik moet naar de tandarts_DKV

Ik moet naar de tandarts

Je hebt bij DKV een tandverzekering onderschreven en moet naar de tandarts? 

Hieronder leggen we je uit welk(e) document(en) wij van jou nodig hebben – afhankelijk van het soort tandzorg - zodat we je dossier kunnen behandelen en je tandkosten kunnen terugbetalen. 

Image
Tandzorg

Gaat het om algemene tandzorg?

Met algemene tandzorg bedoelen we zofwel preventieve (verwijderen van tandsteen, jaarlijkse controle, enz.) en curatieve tandzorg (behandelen van cariës, tandextracties, röntgenfoto’s, enz.), als parodontologie (behandeling van tandvleesaandoeningen en/of andere steunweefsels rondom de tand) en kleine mondchirurgie. 

VOOR JE BEZOEK

Voor algemene tandzorg is er geen voorafgaandelijke goedkeuring nodig door DKV. Je dient ons op voorhand dus niks te bezorgen.

TIJDENS JE BEZOEK

Je tandarts dient na de consultatie het harmonisatiedocument van het RIZIV in te vullen (ook wel ‘Bewijsstuk voor uitgevoerde behandeling(en)’ genoemd). Dit uniform document, dat terug te vinden is op de website van het RIZIV, kan als bewijsstuk dienen voor de terugbetaling van tandzorg, zoals voorzien door de wettelijke ziekteverzekering. Je hoeft dit document niet zelf op voorhand uit te printen en mee te nemen. Je tandarts zal dit zelf in orde brengen op het moment van je bezoek. 

NA JE BEZOEK 

Bezorg ons het ingevulde harmonisatiedocument(*), ten laatste binnen de drie jaar en bij voorkeur één keer per maand. Dit kan makkelijk en snel via de DKV App of My DKV.

 

(*) Heeft je tandarts je geen harmonisatiedocument bezorgd? Bezorg ons dan de afrekening van het ziekenfonds.

Image
Periodontal_after65

Gaat het om orthodontie?

VOOR JE BEZOEK

Voor de aanvang van je orthodontische behandeling dien je DKV een orthodontisch verslag te bezorgen. Als je dossier goedgekeurd is, kan de behandeling gestart worden. 

TIJDENS JE BEZOEK

Je tandarts dient na de consultatie het harmonisatiedocument van het RIZIV in te vullen (ook wel ‘Bewijsstuk voor uitgevoerde behandeling(en)’ genoemd). Dit uniform document, dat terug te vinden is op de website van het RIZIV, kan als bewijsstuk dienen voor de terugbetaling van tandzorg, zoals voorzien door de wettelijke ziekteverzekering. Je hoeft dit document niet zelf op voorhand uit te printen en mee te nemen. Je tandarts zal dit zelf in orde brengen op het moment van je bezoek. 

NA JE BEZOEK 

  • Bezorg ons het ingevulde harmonisatiedocument(*), ten laatste binnen de drie jaar en bij voorkeur één keer per maand. 
  • Is de behandeling uitgevoerd bij kinderen jonger dan 15 jaar? Dan dien je ons, samen met het ingevulde harmonisatiedocument, ook een bewijs van de terugbetaling van het aanvullend voordeel van het ziekenfonds te bezorgen. Dit hebben wij nodig om te weten of je recht hebt op de aanvullende tussenkomst van het ziekenfonds (= diensten en voordelen die bovenop de wettelijke ziekteverzekering worden aangeboden) en, indien dit het geval is, hoeveel de tussenkomst van het ziekenfonds hierin juist bedraagt. Wij kunnen immers pas terugbetalen na de wettelijke, statutaire of eender welke andere tussenkomst van het ziekenfonds. 

Beide documenten kun je makkelijk en snel via de DKV App of My DKV bezorgen.

Hier vind je meer informatie over de aanvullende tussenkomst van het ziekenfonds.

 

(*) Heeft je tandarts je geen harmonisatiedocument bezorgd? Bezorg ons dan de afrekening van het ziekenfonds.

Image
Periodontal_after65

Gaat het om prothetische tandzorg (implantaten, kronen, bruggen, enz.)?

VOOR JE BEZOEK

Voor de aanvang van je behandeling dien je DKV een prijsbestek, ingevuld en ondertekend door je tandarts, te bezorgen. Als je dossier goedgekeurd is, kan de behandeling gestart worden. 

TIJDENS JE BEZOEK

Je tandarts dient na de consultatie het harmonisatiedocument van het RIZIV in te vullen (ook wel ‘Bewijsstuk voor uitgevoerde behandeling(en)’ genoemd). Dit uniform document, dat terug te vinden is op de website van het RIZIV, kan als bewijsstuk dienen voor de terugbetaling van tandzorg, zoals voorzien door de wettelijke ziekteverzekering. Je hoeft dit document niet zelf op voorhand uit te printen en mee te nemen. Je tandarts zal dit zelf in orde brengen op het moment van je bezoek. 

NA JE BEZOEK 

  • Bezorg ons het ingevulde harmonisatiedocument(*), ten laatste binnen de drie jaar en bij voorkeur één keer per maand, samen met een bewijs van het aanvullend voordeel van het ziekenfonds.
  • Daarnaast dien je ons, samen met het ingevulde harmonisatiedocument, ook een bewijs van de terugbetaling van het aanvullend voordeel van het ziekenfonds te bezorgen. Dit hebben wij nodig om te weten of je recht hebt op de aanvullende tussenkomst van het ziekenfonds (= diensten en voordelen die bovenop de wettelijke ziekteverzekering worden aangeboden) en, indien dit het geval is, hoeveel de tussenkomst van het ziekenfonds hierin juist bedraagt. Wij kunnen immers pas terugbetalen na de wettelijke, statutaire of eender welke andere tussenkomst van het ziekenfonds. 

Beide documenten kun je makkelijk en snel via de DKV App of My DKV bezorgen.

Hier vind je meer informatie over de aanvullende tussenkomst van het ziekenfonds. 

 

(*) Heeft je tandarts je geen harmonisatiedocument bezorgd? Bezorg ons dan de afrekening van het ziekenfonds.